19 december 2011

8. Kansas



På Spotify här. På Youtube här:


Och, i Phoenix Concert-versionen, den ljuvliga, här. Den som egentligen har den här platsen på listan.


John Stewart sammanfattad. Och någonting om våra egna liv, de stapplande.
Något om vad du kan välja, och vad du bara inte kan undgå.

1978.
1979.
1980.

Orden. Melodin. Och rösten.



Tiden driver med floden, sjunk i den eller flyt på
Du kan välja att förlåta, eller välja att förstå
Ingen blir väl yngre, kanske mognar några få
Allt beror på vart du kommer,
Inte vart du ville gå
Men det finns ingen väg till Kansas
Jag har prövat och försökt
Det finns ingen väg till Kansas,
Det drev upp och bort som rök
Men jag fortsätter att älska dig, för det blir lättast så
Men det finns ingen väg till Kansas
Jag hoppas du förstår

Jorden snurrar under oss    Solen stiger   Och går ner
Några föddes att förlora, kanske blir vi fler och fler
Men inget mer skall hända dig som inte hänt förut
Allt som är värt att gråta åt
Det är sig likt till slut
Men det finns ingen väg till Kansas
Jag har prövat och försökt
Det finns ingen väg tillbaka
Det drev upp och bort som rök
Men jag fortsätter att älska dig för det blir lättast så
Vi kan bara färdas framåt
Jag hoppas du förstår



(JS/TJ)




En liveversion från 1981:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar